Poate in loc de Bogdan Naumovici ii inviti pe baietii astia (creativemonkeyz) la tine in emisiune. E plin de oameni suficienti dar creativi originali mai putini.
Andi abia astept sa reinceapa ApropoTv, si bineinteles Romanii au talent pentru a ma delecta mai mult in fata televizorului! Cat despre robotzei, stim cu totii ca sunt foarte buni si bravo lor!
Te asteptam sa revii in forta pe micul ecran!!!
Pupici!
oameni buni, am vazut filmuletul asta pe mai toate blogurile a-ti citit vreunul tratatul ?
filmuletul mi se pare o intoxicare media, sunt anti ACTA, dar din alte motive, pur juridice.
doar un punct din cele amintite in filmulet e valabil, cel cu trecerea la vama.
in prezent, conform articolului 139 indice 9 din Legea 8/1996, putem face pana la 4 ani de inchisoare pentru piraterie. nu avem nevoie de ACTA pentru a fi privati de libertate.
in plus, termenul de 5 ani de inchisoare nu este prezent in nici un articol din ACTA, asa cum se spune in filmulet. ABERATIE !
Conform dreptului Uniunii Europene, un furnizor de net nu poate fi obligat sa isi verifice toti abonatii sa vada daca acestia pirateaza, nici un administrator al unei retele de socializare gen Facebook, HI5, etc, nu poate fi obligat. acest lucru l-a decis Curtea de Justitie a Uniunii Europene.
Cata exagerare si dezinformare……….. E cumplit. Unde se mentioneaza CLAR ca esti amendat atunci cand trimiti un link cu o melodie cu copyright? Unde se mentioneaza ca cineva iti poate umbla in computer 24/7 legal? Sa fim seriosi. In timp, s-a ajuns la concluzia ca individul NU POATE FI DETERMINAT in nici un fel sa cumpere software-ul / jocul / filmul / muzica pe care le foloseste, atata timp cat are o varianta atat de facila, imediata de download – (torrenti, emule, DC++ etc, bloguri cu linkuri etc). Protestatarii urla, dar trebuie ca cineva din cei care condamna ACTA sa dea o solutie concreta la o problema extrem de simpla: cum poate o companie de jocuri sau software sa reziste, in conditiile in care 99% din produsul sau e piratat? Cine-i plateste pe acei oameni care fac modelare, texturare, rigging, animatie, programare? Va spun eu alternativa pe care a inventat-o omenirea: publicitatea abuziva, solutie de asemeni respinsa de mase. Sau Open Source, unde inovarea, update-urile si cercetarea devin… facultative. Sau cand au pasionatii chef/timp. Producatorii de filme si de muzica isi scot profitul din sali de cinema sau din concerte, insa ce fac programatorii si artistii? Se cere soft de calitate, se fura din ce in ce mai mult (pana si copiii de gradinita stiu cum se downloadeaza un joc) dar nu-si pune nimeni problema ca devine nerentabil sa lucrezi cu informatie digitala. Vor continua sa aiba profituri doar gigantii. Cei care au o atitudine fata de useri cam cum are presa tabloida fata de cititori. Vand “ce cere lumea”. Premiza e din start gresita: fara prea multa inspiratie si decenta, ca n-ai pentru cine. Poate exagerez si sunt subiectiv (lucrand intr-o companie de jocuri si satudandu-ma sa aud ca trecem prin vremuri cumplite, ca nu-s vanzari, ca produsul e piratat, ca nu-s bani de salarii decente etc etc). Ne vom re-orienta intr-un tarziu si vom scoate (probabil) jocuri cu piese si zaruri… Din pacate, o solutie viabila inca se lasa asteptata din partea celor care striga in piete, sau scriu petitii. Referitor la ce-ai scris, NU-ti ia nimeni dreptul la exprimare. Unde-ai cercetat, mai exact, problema? In filmulete “conspirationiste” de pe youtube? In filmuletul ipocritilor de la CreativeMonkeys ( ia uite cat tin la “libera exprimare” si “sharuiala” intre comunitati: http://www.youtube.com/watch?v=3jt-rkXmkIg )? Ai citit acea lege CU ATENTIE, CALM si DISCERNAMANT, inainte sa ti se urce veninul in creier din cauza zvonurilor? Toti care-s atat de speriati de ACTA pleaca de la premiza TEMBELA ca liberul acces la torrenti cu continut piratat nu este furt, este „libera informatie”, iar orice ingradire înseamna „cenzura” si încalcare la „exprimare libera”. La urma urmei, eu nu fac altceva decat sa iau ce mi se ofera, moca, liber pe Internet, nu-i asa? Unde-i problema? Pai problema este perfect similara cu achizitionatul unui iPhone de la antreprenorii din Obor, “moka” (adica cu doar cateva milioane). Original. Dar furat. Si eu stiu ca-i furat, ca doar n-am coborat din copac. Dar nu-mi pasa. La urma urmei nu fac decat sa cumpar liber si neîngradit, nu comit nimic ilegal, nu sunt infractor. Altii sunt. Tot altii sunt si fraierii furati. Nu eu. Asa ca mi se falfaie. DAR CU SIGURANTA NU MI S-AR FALFAI DACA EU AS FI “FRAIERUL” FURAT. Acum acei “fraieri” iau atitunde si asta revolta si deranjeaza cumplit. Poate intr-adevar e agresiva formula gasita. In schimb nu se dau sugestii. Doar se fura, MULT. Cam aici se rezuma povestea atat de controversata cu ACTA. Scuze pt. ravasul interminabil.
Libertatea de exprimare – cat de frumos suna si cat de “misto“ e sa vorbim fara sa cunoastem notiunile.
Nu libertatea de exprimare ne e incalcata prin ACTA. In primul nu se tine cont de prezumtia de nevinovatie si dreptul la o viata privata.
#Radu T. sunt de acord cu tine pana la un punct. Nu sunt de acord cu piratatul, dar spune-mi si mie de unde pot cumpara ultimul album Pantera (pentru necunoscatori, Pantera e o trupa de rock) si la ce pret ?
Cred ca solutia la intrebarea ta ar fi preturi accesibile si posibilitatea de a putea achizitiona aproape orice produs de pe piata.
Ti se pare corect sa dai 70 Ron pe o caseta ( nu dvd) cu Iron Maiden – Brave New World, in conditiile in care salariul minim e de 600 Ron ? Eu am dat banii astia in 2004.
Am si mentionat, “producatorii de filme si de muzica isi scot profitul din sali de cinema sau din concerte”. Muzica si filmele vor continua sa circule mult si bine, ca-i extrem de greu sa faci un sistem de protectie pentru un album pe cd sau pentru un bluray. Se vor gasi inevitabil solutii de copiere, indiferent de stradaniile marilor companii. A incercat Microsoft cu licentele pt. wma-uri si a dat gres. Poate ca se vor face transferurile mai pe “sub tejghea”, cu arhive criptate, fisiere si extensii redenumite samd, pentru a pacali acele log-uri de la ISP. Oricum, povestea e dubioasa rau in era digitala. In lumea reala s-ar transpune cam asa: lumea care trece prin fata unei vitrine e extrem de nemultumita ca nu poate manca dupa plac acele ciocolate apetisante (unele, bineinteles, mai scumpe, ca s-a muncit mai mult cofetarul la ele si-a cumparat ingrediente mai scumpe). Insa in lumea digitala gasesti rapid solutia. “Spargi vitrina” si mananci. N-o VINZI mai departe, normal, nu obtii profit de pe urma lor, ma innebuneste ca tot vad ideea asta intr-o groaza de comentarii. Insa te bucuri de ea. La fel cum te bucuri de-o tura intr-un mountain russe sau de o piesa de teatru. Te bucuri de munca neobosita a actorilor, care stau si invata replici interminabile, a scenaristilor, regizorilor, sunetistilor, a celor care se ocupa de recuzita, de decoruri, etc. Exemple ar mai fi. Insa lumea nu tipa ca nu are acces la un teatru gratuit sau ca nu poate manca tortul ornat frumos din vitrina. In lumea digitala pot. Insa e o mica diferenta, care face lucrurile dubioase si complicate. Cand cineva downloadeaza, acele date nu dispar. Vitrina nu se goleste, din fericire pentru pofticiosi. Se goleste doar pentru cel care se chinuie sa le faca. Trebuiesc schimbate regulile in asa fel incat ambele tabere sa fie multumite. Dinozaurii din casele de productie-gigant (EMI, Sony, UMG) vor fi nevoiti sa stoarca un procent mai mic de la artisti, n-au incotro. Insa la softuri si jocuri… vreti gratis? Vreti softuri cu preturi diferentiate pe zone? Ar fi o solutie in teorie, s-a incercat, dar iese scandal. Adobe isi vinde produsul mai scump in afara USA pentru ca E PRODUSUL LOR. Asa cum vinul Murfatlar (exemplul asta-mi vine in minte, ca-i probat ) costa mult mai mult in alte tari decat la noi. Vreti schimbate regulile? Poate o utopie in care sa nu mai existe bani, ci doar servicii contra servicii, trocuri, vreti economie bazata pe resurse cum sugereaza tataia Jacque Fresco? Puneti-va mintea la contributie si aduceti sau sugerati solutii CLARE pt. producatori, care sa mearga pt. cei care fac content. Sa criticam e usor. Dar e cumplit de greu sa pui mana si sa misti concret motorasele.
P.S. teoriile conspiratiei strigau (inainte sa traga semnalele disperate cu infricosatoarea ACTA), ca circulatia libera a filmelor si a muzicii e intentionata, spre a “seda” masele si de a crea o falsa senzatie de libertate.
radu t. o sa fiu destul de franc, cu toate ca s-ar putea sa nu iti placa. Nu noi, consumatorii, trebuie sa va rezolvam voua, creatorii, problemele. Voi trebuie sa vi le rezolvati singuri. Pirateria e problema voastra, nu a noastra, a consumatoriilor. ACTA, poate e o solutie pentru voi, dar nu si pentru noi pentru ca ne incalca niste drepturi fundamentale.
In calitate de cetatean ale carui drepturi fundamentale ii sunt incalcate, am obligatia sa gasesc o solutie ca aceasta incalcare sa nu aiba loc. si am gasit-o. PROTESTUL. (care vrem sa aiba ca finalitate neratificarea acordolui)
Pai producatorii nu au alta solutie decat sa ofere spre comanda online sau retail un produs. In rest, se incearca (disperat )alte solutii precum Securom, WIBU, Rockey, Cripkey si altele, la care unii cu intentii ceva mai putin bune oricum gasesc solutii, ca tot bipezi cu creier sunt si ei. S-a venit cu ACTA, se vor incerca alte solutii, ASTA E deocamdata. Insa clar ca trebuie sa se schimbe ceva si in comportamentul companiilor fata de useri, dar si invers.
…dar asta nu inseamna ca nu te inteleg sa ca nu respect drepturile de autor. am tot interesul sa o fac. o sa sustin orice demers pentru apararea drepturilor de autor, atata timp cat acesta nu incalca alte drepturi fundamentale.
exista deja un cadru legal pentru apararea dr de autor – legea 8/1996.
daca o sa candidez candva si o sa ma votezi , atunci voi cauta solutii, pana atunci sunt un simplu consumator.
so…(nu ma refer la tine) … oameni buni, nu mai votati ligheanele si galetile, votati oameni competenti care sa va rezolve problemele. votati cu cap ! (a nu se intelege ca vreau sa candidez )
Alexandru
02-6-2012 at 8:32 AM
Poate in loc de Bogdan Naumovici ii inviti pe baietii astia (creativemonkeyz) la tine in emisiune. E plin de oameni suficienti dar creativi originali mai putini.
emanuel
02-6-2012 at 11:26 AM
Da, le multumim celor de la Creative Monkeyz pentru aceasta initiativa.
joyflint
02-6-2012 at 12:14 PM
Ne-re-glu-ma…
marian
02-12-2012 at 12:20 PM
salut, Andi. Ce s-a intamplat cu emisiunea ta, ApropoTv? era cea mai buna emisiune de la tv.. te-au scos de-acolo si te-au bagat la Romanii au talent?
Respect.
Andi Moisescu
02-12-2012 at 11:01 PM
N-are nicio legatura una cu alta.
ApropoTV a fost doar in vacanta. Revine pe 26 februarie.
Catalin
02-13-2012 at 5:40 AM
Abia astept Apropo TV!! si in legatura cu ACTA, baietii au ceva de zis acolo.
Aura Rusu
02-13-2012 at 10:59 AM
Andi abia astept sa reinceapa ApropoTv, si bineinteles Romanii au talent pentru a ma delecta mai mult in fata televizorului! Cat despre robotzei, stim cu totii ca sunt foarte buni si bravo lor!
Te asteptam sa revii in forta pe micul ecran!!!
Pupici!
Mitza_003
02-15-2012 at 12:29 AM
an apple a day…keeps acta away!!
ramai treaz
02-18-2012 at 4:03 PM
oameni buni, am vazut filmuletul asta pe mai toate blogurile
a-ti citit vreunul tratatul ?
filmuletul mi se pare o intoxicare media, sunt anti ACTA, dar din alte motive, pur juridice.
doar un punct din cele amintite in filmulet e valabil, cel cu trecerea la vama.
in prezent, conform articolului 139 indice 9 din Legea 8/1996, putem face pana la 4 ani de inchisoare pentru piraterie. nu avem nevoie de ACTA pentru a fi privati de libertate.
in plus, termenul de 5 ani de inchisoare nu este prezent in nici un articol din ACTA, asa cum se spune in filmulet. ABERATIE !
ramai treaz
02-18-2012 at 4:08 PM
Conform dreptului Uniunii Europene, un furnizor de net nu poate fi obligat sa isi verifice toti abonatii sa vada daca acestia pirateaza, nici un administrator al unei retele de socializare gen Facebook, HI5, etc, nu poate fi obligat. acest lucru l-a decis Curtea de Justitie a Uniunii Europene.
mai multe detalii le veti gasi la mine pe blog.
http://ramaitreaz.blogspot.com/2012/02/acta-inca-o-lovitura.html
ramai treaz
02-18-2012 at 4:12 PM
Cine pune un pariu cu mine ca tratatul nu o sa fie ratificat de Parlamentul European, si u din cauza protestelor de strada ?
Nu va mai lasati manipulati, ramaneti trezi !
macar pe blogul asta din respect pentru “stapanul“ lui 
Radu T.
02-25-2012 at 10:35 PM
Cata exagerare si dezinformare……….. E cumplit. Unde se mentioneaza CLAR ca esti amendat atunci cand trimiti un link cu o melodie cu copyright? Unde se mentioneaza ca cineva iti poate umbla in computer 24/7 legal? Sa fim seriosi. In timp, s-a ajuns la concluzia ca individul NU POATE FI DETERMINAT in nici un fel sa cumpere software-ul / jocul / filmul / muzica pe care le foloseste, atata timp cat are o varianta atat de facila, imediata de download – (torrenti, emule, DC++ etc, bloguri cu linkuri etc). Protestatarii urla, dar trebuie ca cineva din cei care condamna ACTA sa dea o solutie concreta la o problema extrem de simpla: cum poate o companie de jocuri sau software sa reziste, in conditiile in care 99% din produsul sau e piratat? Cine-i plateste pe acei oameni care fac modelare, texturare, rigging, animatie, programare? Va spun eu alternativa pe care a inventat-o omenirea: publicitatea abuziva, solutie de asemeni respinsa de mase. Sau Open Source, unde inovarea, update-urile si cercetarea devin… facultative. Sau cand au pasionatii chef/timp. Producatorii de filme si de muzica isi scot profitul din sali de cinema sau din concerte, insa ce fac programatorii si artistii? Se cere soft de calitate, se fura din ce in ce mai mult (pana si copiii de gradinita stiu cum se downloadeaza un joc) dar nu-si pune nimeni problema ca devine nerentabil sa lucrezi cu informatie digitala. Vor continua sa aiba profituri doar gigantii. Cei care au o atitudine fata de useri cam cum are presa tabloida fata de cititori. Vand “ce cere lumea”. Premiza e din start gresita: fara prea multa inspiratie si decenta, ca n-ai pentru cine. Poate exagerez si sunt subiectiv (lucrand intr-o companie de jocuri si satudandu-ma sa aud ca trecem prin vremuri cumplite, ca nu-s vanzari, ca produsul e piratat, ca nu-s bani de salarii decente etc etc). Ne vom re-orienta intr-un tarziu si vom scoate (probabil) jocuri cu piese si zaruri… Din pacate, o solutie viabila inca se lasa asteptata din partea celor care striga in piete, sau scriu petitii. Referitor la ce-ai scris, NU-ti ia nimeni dreptul la exprimare. Unde-ai cercetat, mai exact, problema? In filmulete “conspirationiste” de pe youtube? In filmuletul ipocritilor de la CreativeMonkeys ( ia uite cat tin la “libera exprimare” si “sharuiala” intre comunitati: http://www.youtube.com/watch?v=3jt-rkXmkIg )? Ai citit acea lege CU ATENTIE, CALM si DISCERNAMANT, inainte sa ti se urce veninul in creier din cauza zvonurilor? Toti care-s atat de speriati de ACTA pleaca de la premiza TEMBELA ca liberul acces la torrenti cu continut piratat nu este furt, este „libera informatie”, iar orice ingradire înseamna „cenzura” si încalcare la „exprimare libera”. La urma urmei, eu nu fac altceva decat sa iau ce mi se ofera, moca, liber pe Internet, nu-i asa? Unde-i problema? Pai problema este perfect similara cu achizitionatul unui iPhone de la antreprenorii din Obor, “moka” (adica cu doar cateva milioane). Original. Dar furat. Si eu stiu ca-i furat, ca doar n-am coborat din copac. Dar nu-mi pasa. La urma urmei nu fac decat sa cumpar liber si neîngradit, nu comit nimic ilegal, nu sunt infractor. Altii sunt. Tot altii sunt si fraierii furati. Nu eu. Asa ca mi se falfaie. DAR CU SIGURANTA NU MI S-AR FALFAI DACA EU AS FI “FRAIERUL” FURAT. Acum acei “fraieri” iau atitunde si asta revolta si deranjeaza cumplit. Poate intr-adevar e agresiva formula gasita. In schimb nu se dau sugestii. Doar se fura, MULT. Cam aici se rezuma povestea atat de controversata cu ACTA. Scuze pt. ravasul interminabil.
ramai treaz
02-27-2012 at 11:23 AM
Libertatea de exprimare – cat de frumos suna
si cat de “misto“ e sa vorbim fara sa cunoastem notiunile.
Nu libertatea de exprimare ne e incalcata prin ACTA. In primul nu se tine cont de prezumtia de nevinovatie si dreptul la o viata privata.
#Radu T. sunt de acord cu tine pana la un punct. Nu sunt de acord cu piratatul, dar spune-mi si mie de unde pot cumpara ultimul album Pantera (pentru necunoscatori, Pantera e o trupa de rock) si la ce pret ?
Cred ca solutia la intrebarea ta ar fi preturi accesibile si posibilitatea de a putea achizitiona aproape orice produs de pe piata.
Ti se pare corect sa dai 70 Ron pe o caseta ( nu dvd) cu Iron Maiden – Brave New World, in conditiile in care salariul minim e de 600 Ron ? Eu am dat banii astia in 2004.
Radu T.
02-28-2012 at 2:09 AM
Am si mentionat, “producatorii de filme si de muzica isi scot profitul din sali de cinema sau din concerte”.
Muzica si filmele vor continua sa circule mult si bine, ca-i extrem de greu sa faci un sistem de protectie pentru un album pe cd sau pentru un bluray. Se vor gasi inevitabil solutii de copiere, indiferent de stradaniile marilor companii. A incercat Microsoft cu licentele pt. wma-uri si a dat gres. Poate ca se vor face transferurile mai pe “sub tejghea”, cu arhive criptate, fisiere si extensii redenumite samd, pentru a pacali acele log-uri de la ISP. Oricum, povestea e dubioasa rau in era digitala. In lumea reala s-ar transpune cam asa: lumea care trece prin fata unei vitrine e extrem de nemultumita ca nu poate manca dupa plac acele ciocolate apetisante (unele, bineinteles, mai scumpe, ca s-a muncit mai mult cofetarul la ele si-a cumparat ingrediente mai scumpe). Insa in lumea digitala gasesti rapid solutia. “Spargi vitrina” si mananci. N-o VINZI mai departe, normal, nu obtii profit de pe urma lor, ma innebuneste ca tot vad ideea asta intr-o groaza de comentarii. Insa te bucuri de ea. La fel cum te bucuri de-o tura intr-un mountain russe sau de o piesa de teatru. Te bucuri de munca neobosita a actorilor, care stau si invata replici interminabile, a scenaristilor, regizorilor, sunetistilor, a celor care se ocupa de recuzita, de decoruri, etc. Exemple ar mai fi. Insa lumea nu tipa ca nu are acces la un teatru gratuit sau ca nu poate manca tortul ornat frumos din vitrina. In lumea digitala pot. Insa e o mica diferenta, care face lucrurile dubioase si complicate. Cand cineva downloadeaza, acele date nu dispar. Vitrina nu se goleste, din fericire pentru pofticiosi.
Se goleste doar pentru cel care se chinuie sa le faca. Trebuiesc schimbate regulile in asa fel incat ambele tabere sa fie multumite. Dinozaurii din casele de productie-gigant (EMI, Sony, UMG) vor fi nevoiti sa stoarca un procent mai mic de la artisti, n-au incotro. Insa la softuri si jocuri… vreti gratis? Vreti softuri cu preturi diferentiate pe zone? Ar fi o solutie in teorie, s-a incercat, dar iese scandal. Adobe isi vinde produsul mai scump in afara USA pentru ca E PRODUSUL LOR. Asa cum vinul Murfatlar (exemplul asta-mi vine in minte, ca-i probat
) costa mult mai mult in alte tari decat la noi. Vreti schimbate regulile? Poate o utopie in care sa nu mai existe bani, ci doar servicii contra servicii, trocuri, vreti economie bazata pe resurse cum sugereaza tataia Jacque Fresco? Puneti-va mintea la contributie si aduceti sau sugerati solutii CLARE pt. producatori, care sa mearga pt. cei care fac content. Sa criticam e usor. Dar e cumplit de greu sa pui mana si sa misti concret motorasele. 
P.S. teoriile conspiratiei strigau (inainte sa traga semnalele disperate cu infricosatoarea ACTA), ca circulatia libera a filmelor si a muzicii e intentionata, spre a “seda” masele si de a crea o falsa senzatie de libertate.
ramai treaz
03-1-2012 at 7:05 PM
radu t. o sa fiu destul de franc, cu toate ca s-ar putea sa nu iti placa. Nu noi, consumatorii, trebuie sa va rezolvam voua, creatorii, problemele. Voi trebuie sa vi le rezolvati singuri. Pirateria e problema voastra, nu a noastra, a consumatoriilor. ACTA, poate e o solutie pentru voi, dar nu si pentru noi pentru ca ne incalca niste drepturi fundamentale.
In calitate de cetatean ale carui drepturi fundamentale ii sunt incalcate, am obligatia sa gasesc o solutie ca aceasta incalcare sa nu aiba loc. si am gasit-o. PROTESTUL. (care vrem sa aiba ca finalitate neratificarea acordolui)
Radu T.
03-4-2012 at 1:37 AM
Pai producatorii nu au alta solutie decat sa ofere spre comanda online sau retail un produs. In rest, se incearca (disperat
)alte solutii precum Securom, WIBU, Rockey, Cripkey si altele, la care unii cu intentii ceva mai putin bune oricum gasesc solutii, ca tot bipezi cu creier sunt si ei. S-a venit cu ACTA, se vor incerca alte solutii, ASTA E deocamdata. Insa clar ca trebuie sa se schimbe ceva si in comportamentul companiilor fata de useri, dar si invers.
ramai treaz
03-1-2012 at 7:34 PM
…dar asta nu inseamna ca nu te inteleg sa ca nu respect drepturile de autor. am tot interesul sa o fac. o sa sustin orice demers pentru apararea drepturilor de autor, atata timp cat acesta nu incalca alte drepturi fundamentale.
exista deja un cadru legal pentru apararea dr de autor – legea 8/1996.
, atunci voi cauta solutii, pana atunci sunt un simplu consumator.
daca o sa candidez candva si o sa ma votezi
so…(nu ma refer la tine) … oameni buni, nu mai votati ligheanele si galetile, votati oameni competenti care sa va rezolve problemele. votati cu cap ! (a nu se intelege ca vreau sa candidez
)